Logo Igualada Som-hi

Igualada Som-hi no recolza el Pla de Mobilitat del govern i anuncia al·legacions perquè inclogui criteris verds

El grup municipal d’Igualada Som-hi (PSC - Comuns - Igualada Oberta) presentarà al·legacions a la proposta de Pla de Mobilitat del govern de Junts per Igualada perquè la ciutat afronti els reptes de l’emergència climàtica i faci passos perquè hi hagi una mobilitat verda i sostenible. El grup municipal s’ha mostrat contrari a la proposta inicial del Pla que ha presentat el govern perquè considera que és un document amb “molt poca ambició”, ja que de totes les 43 actuacions recollides 21 fan referència al vehicle privat i només 18 són de mobilitat a peu i en bicicleta, el que consideren “un desequilibri incomprensible”.

El regidor portaveu d’Igualada Som-hi, Jordi Cuadras, explica que “la lluita contra l’emergència climàtica és global i local i la mobilitat és un punt clau. Canviar els nostres hàbits de mobilitat no és una qüestió de voluntat, de gustos o de color polític, sinó que és una qüestió de necessitat. Per això no entenem que el govern de Marc Castells segueix encallat al segle XX quan estem immersos al segle XXI. Quan les ciutat de tot Europa estan apostant per la mobilitat verda, el govern de Junts per Igualada està fent que la ciutat quedi enrere i el Pla n’és una mostra i per això no el podem recolzar de cap manera”.

Jordi Cuadras recorda que per culpa dels governs conservadors de l’inici de l’etapa democràtica a Igualada, la ciutat ja va arribar 10 anys tard a la revolució urbanística que vivia el país de crear eixos de vianants i ampliar places i carrers: “No va ser fins als anys 90, amb el primer govern d’esquerres i de progrés, que Igualada va començar a crear carrers de vianants, quan totes les ciutats feia 10 anys que ja ho estaven fent. Ara, amb la poca ambició del govern de Castells, torna a passar el mateix: arribarem tard a la revolució verda que les ciutats de tot Europa estan practicant”.

Igualada Som-hi celebra que la proposta inicial del Pla ja inclogui algunes de les 32 esmenes que la formació d’esquerres i progressista va presentar durant el procés participatiu de l’estiu com una xarxa de carrils bici, l’estudi per a fer camins segurs a l’escola o millores al transport públic. Considera, però, que cal que aposti més per la creació d’eixos de vianants i no només zones 30 que acaben sent un camí entremig que no serveix per augmentar la mobilitat a peu i genera dubtes a vianants i conductors que provoquen inseguretat. Cuadras remarca que “fer carrils bici no vol dir fer un carril bici com el del polígon trossejat en mil i un pedaços i fer carrers de vianants no vol dir fer el carrer de la Virtut on, simplement, s’han ampliat les voreres uns centímetres. El nostre model és totalment diferent, per ambició, per utilitat i per convicció”.


Tornar a la pàgina principal