Logo Igualada Som-hi

Igualada Som-hi celebra que la Generalitat mantingui els trens entre Igualada i Barcelona sense transbordament a Martorell tal i com va reclamar

El grup municipal d’Igualada Som-hi (PSC - Igualada Oberta) celebra l’anunci de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya de mantenir els trens entre Igualada i Barcelona descartant completament la proposta de transbordament a Martorell que l’anterior govern català va incloure al Pla d’Actuació dels FGC (Ferrocarrils de la Generalitat). És una demanda que el grup socialista sempre havia fet i finalment s’ha aconseguit.


El cap de l’oposició de l’Ajuntament, Jordi Cuadras, es mostra satisfet perquè “es compleix amb una de les nostres principals demandes dels darrers anys. Fa dos anys, l’anterior govern de la Generalitat va anunciar la intenció de suprimir els trens directes entre Igualada i Barcelona i obligar a que els passatgers fessin transbordament a Martorell, el que suposava incrementar encara més el temps de viatge. Ens hi vam oposar frontalment i durant aquests darrers dos anys hem liderat diverses accions per a fer sentir la veu d’Igualada i l’Anoia”.


En aquest sentit, es va fer un front comú al Parlament de Catalunya amb el diputat Jordi Riba i el cap de l’oposició Jordi Cuadras, a més dels representants d’Abrera, Esparreguera i Manresa i els diputats socialistes del Bages i Baix Llobregat amb una Proposta de Resolució que va ser presentada a la cambra catalana demanant descartar el transbordament. D’altra banda, el PSC també va impulsar, a través del grup municipal d’Igualada, una moció que van aprovar els diferents plens dels Ajuntaments de l’Anoia demanant aturar la proposta del transbordament a Martorell. Finalment, el nou govern de la Generalitat l’ha donat per descartada.


Igualada Som-hi (PSC - Igualada Oberta) també valora molt positivament l’anunci de la renovació dels trens. Ferrocarrils comprarà 30 trens nous que arribaran el 2030 amb el perllongament de la línia des de plaça Espanya fins a la parada de Gràcia de Barcelona. Una part dels trens tenen més de 20 anys i, encara que en fem un manteniment molt acurat, el desgast fa que sigui necessari renovar aquesta flota.

Tornar a la pàgina principal