El grup municipal del PSC (Igualada Som-hi) a l’Ajuntament d’Igualada proposa instal·lar aire condicionat a les escoles d’Igualada. I ho demana fer amb els 100.000 euros que el govern de Junts es gastarà en llums i banderetes a la plaça de l’Ajuntament aquest estiu. El grup socialista detalla que amb aquests diners es podrien climatitzar 40 aules de la ciutat.
El cap de l’oposició Jordi Cuadras explica que “proposem instal·lar aire condicionat a les escoles d’Igualada perquè el benestar dels infants de la nostra ciutat és una prioritat per a nosaltres. Cal actuar davant les situacions d’altes temperatures que s’han viscut a moltes escoles de la nostra ciutat i fer-ho amb una solució a llarg termini com és la instal·lació d’aire condicionat. Les altes temperatures i les onades de calor han vingut per quedar-se i cada vegada l’estiu comença abans, el que implica conseqüències directes en el confort i salut dels infants a les aules”.
La piscopedagoga Carlota Ceron explica que “moltes famílies ens han fet arribar la seva inquietud i preocupació per les situacions de calor que s’han viscut aquests darrers mesos a les escoles i per això creiem que cal fer un pas endavant des de l’Ajuntament per a oferir solucions. La situació actual afecta directament la capacitat d’aprenentatge i concentració dels alumnes i el desenvolupament del curs lectiu en general. Per tant, amb la instal·lació d’aire condicionat milloraríem el rendiment acadèmic dels nostres infants i un entorn d’aprenentatge més saludable i còmode tan pels i les alumnes com pels professores i professores”.
Jordi Cuadras afirma que “diners públics d’Igualada han de ser per allò que és realment important. Per això reclamem al govern de Marc Castells que destini els 100.000 euros que vol gastar en posar llums i banderetes a la plaça de l’Ajuntament aquest estiu a instal·lar aire condicionat a les escoles. És una de les necessitats i urgències que té Igualada i reclamem atendre-la”.
El PSC recorda que el mandat passat, fruit d’una proposta socialista dins l’acord de Pressupost, ja va aconseguir la instal·lació de plaques fotovoltaiques als equipaments municipals, cosa que va fer-se també en algunes escoles. Per tant, remarquen que “aquest és un primer pas que ja està fet perquè l’aire condicionat pugui funcionar amb l’energia de les plaques que vam aconseguir instal·lar. I fer-ho de manera sostenible, econòmica i verda”.