El grup municipal del PSC (Igualada Som-hi) ha anunciat que el carril bus a la carretera B-23 d’entrada a Barcelona per la Diagonal ja agafa forma amb les primeres capes d’asfalt. D’aquesta manera s’enceta la fase de recta final de les obres que estaran completades després de l’estiu.
El cap de l’oposició de l’Ajuntament, Jordi Cuadras, afirma que “celebrem veure com avancen les obres d’una infraestructura cabdal pel transport públic en autobús d’Igualada a Barcelona. És un projecte llargament reclamant que ens permetrà assegurar una connexió de 40 minuts amb Barcelona durant totes les hores del dia. Amb aquesta infraestructura, els autobusos de Monbus evitaran les retencions que es produeixen a les primeres hores del dia i el temps de viatge es veurà garantit. Això permetrà un millor servei a les persones que utilitzen l’autobús”.
Cuadras explica que “esperem que sigui un important incentiu per augmentar l’ús del transport públic en un context d’emergència climàtica, ja que serà més ràpid accedir a Barcelona amb bus que amb cotxe. Paral·lelament a l’inici de les obres del carril bus, cal que seguim reclamant la millora del servei d’autobús actual i, i sobretot, amb la mirada posada a la nova concessió que hi haurà el 2028”.
Les obres per fer el carril bus de la B-23 consisteixen en la formació d’un carril exclusiu per a l’autobús en sentit Barcelona des de Sant Feliu de Llobregat fins a entrar a la Diagonal. La via exclusiva pels autobusos tindrà 7 quilòmetres de recorregut, 3,5 m d’amplada i se situarà a l’esquerra dels carrils de circulació actuals en sentit Barcelona, amb els quals estarà separat mitjançant senyalització horitzontal. El nombre de carrils de circulació existents, que són 2 o 3, segons el tram, es mantenen. Els autobusos hi podran accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut.
El carril bus d’entrada a Barcelona ha estat una llarga reivindicació de les ciutats de l’Àrea Metropolitana a la qual, a l’any 2019, Jordi Cuadras, en nom del PSC, hi va sumar Igualada. Aleshores va impulsar reunions amb diversos alcaldes de les ciutats per on passa la B-23, també amb el vicepresident de l’Àrea Metropolitana, Antonio Poveda, i més tard amb la ministra de Transports Raquel Sánchez, al subdelegat del Govern d’Espanya a Barcelona Carlos Prieto i amb la tinent d’alcalde de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona Laia Bonet.