Logo Igualada Som-hi

Igualada Som-hi denuncia que Junts desfà carrils bici i alerta que això és anar “al revés del món”

El grup municipal d’Igualada Som-hi (PSC - Comuns - Igualada Oberta) denuncia que el govern de Junts per Igualada està desfent carrils bici planificats des de fa anys a la ciutat. El darrer cas és el de l’avinguda de Catalunya, on el projecte original aprovat al seu moment per l’Ajuntament preveia la construcció d’un carril bici i que el govern de Junts està substituïnt per uns parterres de plantes amb un cost de 60.000 euros. Un altre exemple és el carril bici d’una part de l’avinguda Gaudí que estava en funcionament i Junts va desfer quan va entrar al govern. En l’àmbit dels vianants també lamenten els 200.000 euros gastats en les obres del carrer de la Virtut sense transformar-lo en un carrer de vianants que estava planificat per connectar amb el Mercat.

En roda de premsa, el regidor portaveu d’Igualada Som-hi, Jordi Cuadras, ha llençat un crit d’alerta perquè “ja no només denunciem que el govern de Junts no està fent cap acció ambiciosa per la mobilitat verda, sinó que denunciem que està anant enrere, està desfent allò planificat. És incomprensible que en ple segle XXI, amb l’emergència climàtica com a crisi global i amb l’exemple de ciutats de tot Europa que estan apostant per la mobilitat verda, el govern de Marc Castells visqui a un altre món i desfaci carrils bici que ja estaven planificats o renunciï a crear eixos de vianants com el que hi havia planificat al carrer de la Virtut”.

Cuadras remarca que “és imprescindible planificar una xarxa de carrils bici perquè tothom qui ja té la consciència d’utilitzar la bici dins la ciutat ho pugui fer amb seguretat i aquells que ara no hi veuen encara l’oportunitat, això els ajudi a canviar els seus hàbits. No ho diem nosaltres, és el que està passant a les ciutats de tot Europa”. Igualada Som-hi posa diverses dades sobre de la taula com que les vendes de bicicletes s’han multiplicat per quatre a tot Espanya des de l’esclat de la pandèmia arribant a increments de fins als 400%. I també, segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística, entre les poques activitats industrials que el darrer any han incrementat un 32% és la de fabricació de bicicletes. Jordi Cuadras lamenta que “el govern pot seguir fent veure que tot això no està passant, però li hem de dir que el món va cap aquí i volem que la nostra ciutat no arribi tard a aquests canvis, estem perdent el temps. El present i el futur és verd”.

El carril bici planificat en un dels laterals de l’avinguda de Catalunya és el carril que havia de connectar l’actual tram de davant l’Hospital amb tota la resta de la via i portar fins a les Comes. El cas de l’avinguda Gaudí, és un carril bici imprescindible per comunicar la zona escolar i esportiva amb el centre de la ciutat. Un carril bici que arribava fins al parc de l’Estació però que el govern de Marc Castells va desfer tot acabant-lo en sec al carrer de Prat de la Riba. D’altra banda, també ha lamentat el carril bici del polígon industrial trossejat i perillós que “no aporta cap solució de mobilitat”.

La formació que integren PSC, Comuns i el grup ciutadà Igualada Oberta demanen al govern un giri de 180 graus en la seva política de mobilitat i que faci el pas cap a la mobilitat verda i deixi de voler anar al revés del món. Igualada Som-hi ha tornat a recordar que mentre això no passi, Igualada és la vuitena ciutat de Catalunya amb més morts per contaminació segons les dades de l’Institut de Salut Global Barcelona i, segons l’OMS (Organització Mundial de la Salut), a Igualada es podrien evitar cada any 15 morts prematures per culpa de la contaminació.


Tornar a la pàgina principal