Logo Igualada Som-hi

Igualada Som-hi demana que el nou Pla de Mobilitat treballi per una ciutat verda i fa una crida a la participació ciutadana

El grup municipal d’Igualada Som-hi (PSC - Comuns - Igualada Oberta) vol que el nou Pla de Mobilitat Sostenible que l’Ajuntament impulsa serveixi per a fer una ciutat verda i sostenible. Per això, la formació d’esquerres i progressista, demana que la ciutadania participi activament en les diferents sessions que s’han convocat a partir d’aquesta setmana i que es converteixi en un gran espai de debat i pluja d’idees per aportar solucions de mobilitat a la ciutat.

El regidor portaveu d’Igualada Som-hi, Jordi Cuadras, afirma que “volem que la redacció del Pla de Mobilitat Sostenible sigui el moment perquè la ciutat afronti el repte de d’emergència climàtica amb actuacions contundents a la via pública tot caminant cap a una ciutat verda i sostenible on la mobilitat es faci amb aquests criteris. La mida d’Igualada permet ser molt creatius i agosarats i volem ser-ho. D’idees no ens en falten i les plantejarem”. Cuadras remarca que “el model de ciutat que defensem des d’Igualada Som-hi és un model, clarament, de municipalisme verd, que creiem que és el present i el futur”.

Jordi Cuadras explica que “les ciutats d’arreu d’Europa estan posant en marxa mesures per adaptar les ciutats a aquesta realitat i promoure la mobilitat a peu, en bicicleta i transport públic. Igualada no pot quedar enrere. Ja va passar als anys 80: quan totes les ciutats del país estaven creant carrers de vianants als Igualada no va tenir el seu primer carrer de vianants fins a la meitat dels 90. No podem tornar a anar tard i cal posar-nos a l’avantguarda dels nous models de ciutat que estan sorgint amb força amb exemples com París, Milà o Barcelona”.

Igualada Som-hi portarà diferents propostes a les sessions participatives del Pla de Mobilitat que formen part del seu model de ciutat com són la creació d’una illa pacificada al centre de la ciutat i extendre la pacificació del trànsit de la Rambla a altres vials del centre; crear la xarxa “Camí segur a l’escola” perquè els infants agafin hàbits saludables i s’evitin les saturacions de cotxes a les hores puntes davant els centres; garantir que infraestructures com les escales mecàniques del carrer de Sant Magí o l’ascensor de Fàtima funcionin tot l’any; millorar l’accessibilitat dels carrers per a persones amb mobilitat reduïda; establir nous eixos comercials i de vianants als barris com el carrer Masquefa, el carrer Pau Muntadas o l’avinguda de la Verge de la Pietat; que la transformació del barri del Rec es faci amb criteris 100% verds i amb una nova mobilitat; que es puguin fer realitat projectes com la proposta d’instal·lar dues rampes mecàniques al carrer Lleida i l’avinguda Balmes per garantir la mobilitat a peu nord-sud i salvar el desnivell que separa el centre del Poble Sec i Set Camins; planificar els punts d’aparcament de la ciutat a llarg termini; millorar la xarxa de transport públic als municipis i polígons industrials de la Conca; lluitar per la construcció del tren gran i ràpid amb Barcelona i el carril Bus-VAO a la carretera B-23; i promoure la creació de cooperatives de lloguer de vehicles elèctrics i augmentar els punts de càrrega.

Igualada Som-hi també recorda al govern de Marc Castells que si vol ser conseqüent amb l’impuls d’un Pla de Mobilitat Sostenible, hauria de rectificar certes polítiques que ha fet els darrers anys com eliminar el carril bici de l’avinguda Gaudí, renunciar a fer carrers de vianants tot dissimulant-ho amb ampliació de voreres com està fent al carrer de la Virtut o replantejar l’aposta per l’ús del cotxe que fa amb aparcaments en solars. Les sessions participatives del Pla de Mobilitat s’han convocat pel dia 15, 21 i 23 de juliol i les inscripcions es poden fer a mobilitat@aj-igualada.net.





Tornar a la pàgina principal